Aan toerisme moet gewerkt worden. Daarom staat Toerisme Limburg volgende week weer trouw op post op de Vakantiebeurs van Utrecht. De beurs loopt van dinsdag 13 januari tot en met zondag 18 januari. Het thema is dit jaar : "de wereld aan je voeten".
Toerisme Limburg promoot zichzelf daar vooral met twee dingen waar wij Limburgers goed in zijn : fietsen en eten. We zijn natuurlijk in meer dingen goed maar dat even terzijde. Het is wel een feit dat Limburg sinds ze het toerisme ontdekt heeft niet meer van imago is veranderd : dat van dé fiets - en wandelprovincie bij uitstek. Maar het is wel een aanpak die nog altijd werkt. Het fietsroutenetwerk geraakt ook bij onze Noorderburen meer en meer bekend en er wordt in Utrecht vaak gevraagd naar fiets- en wandelkaarten.
Daarnaast is er dat tweede aspect, eten. Vlaanderen staat in Nederland bekend als regio waar het goed leven is, en waar de gastronomie de moeite waard is. Toerisme Limburg probeert daar op in te spelen, want aspecten zoals wellness worden steeds belangrijker, en daar hoort ook gastronomie bij.
Kortom, Limburg probeert zich tegenwoordig bekend te maken als 'de provincie van het goede leven'. Vindt ik nog niet eens zo slecht, ik kan mij geen betere plaats indenken om te wonen. Zelfs niet wanneer er volgende zomer Nederlanders naast mij op een terrasje zitten. Zolang ze maar geen Heineke bestellen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten